Pages

Jul 12, 2011

Sahabat...Kau Tidak Dihargai?



Sahabat,kenapa kau menangis sendirian
sehingga membuatkan aku kegelisahan
melihat dirimu sebegitu rupa diperlakukan
tidak seperti apa yg kau inginkan

Sahabat,jangan sesekali kau berputus asa
walau banyak perkara yg kau terasa
inilah namanya kehidupan dunia
apa yg kita lakukan x semestinya mereka suka

biarlah mereka mencaci menghina
asalkan kau tidak membalasnya
panjatkanlah doa pada yg Maha Esa
kerna DIA sentiasa bersama hambaNya yg teraniaya

Di sini aku berpesan duhai sahabat
mengaibkan orang bukanlah perbuatan yg hebat
berkata sinis jangan dibuat
jangan memperlihatkan hati yg tdk sihat

Jika kini hatimu rebah
kuatkanlah iman jangan berubah
bangun berdiri teruskan langkah
bersujudlah kamu di atas sejadah
minta agar Allah memberi kau barakah
supaya hatimu kembali gagah

Sahabat,andai semua pergi tinggalkanmu
ingatlah aku tetap bersamamu
kau berduka aku penghiburmu
walau beribu dugaan bertamu
aku sentiasa di sisimu

Memang adat hidup begini
seribu kebaikkan x pernah dihargai
namun hanya satu kesilapan sudah ada yg benci
terkadang aku merasakan ini
apakah mereka sempurna serba serbi?

Biarkan andai mereka menghakimi
usah kau gentar di dalam hati
biarkan mereka andai tdk memahami
cukuplah Allah yang Maha mengerti

Sahabat,aku yakin hatimu lembut
usailah segala perkara yg serabut
jangan sesekali kau bikin ribut
biarkan mereka berkata yg tdk patut
asalkan kau tdk ikut

Sahabat,hayati pesananku ini
walau hati acap kali disakiti
ingatlah Allah sentiasa menemani
aku juga ada di sisi
maafkanlah mereka yg menyakiti
pasti damai hatimu nanti.. ^_^


No comments:

Post a Comment