Pages

Apr 19, 2011

PESAN MAK AKu



Sejak dulu mak dah pesan

Bila belajar biar betul-betul
Tapi, aku yang tak nak dengar kata..
Sejak dulu mak dah bilang
Bila kita berpelajaran, hidup kita senang
Tapi, aku sikit pun tak percaya..
Sejak dulu mak dah nasihat

Bila belajar biar sampai Negara Cina
Tapi bagi aku, buang duit saja..
Sejak dulu mak dah kata
Belajar sampai berjaya, jangan nak bercinta
Tapi, itulah aku..sikit pun tak percaya..
Sejak dulu mak dah cakap
Kalau kau tak nak dengar cakap mak, kau yang merana

Tapi, aku sikit pun tak endahkan
Sekarang, memang betul apa yang mak cakap..
Bila belajar, biar betul-betul
Bila kita berpelajaran, hidup kita yang senang
Bila belajar jangan bercinta
Kalau belajar, biar sampai Negara Cina...
Tapi, itulah aku..bila dah gagal baru nak menyesal..

Tunggu apa lagi??
Belajar betul-betul..
Tunjukkan kepada semua kejayaan kita..
Tapi, yang penting sekali..
Jangan lawan cakap mak..
Kerana, syurga itu di bawah telapak kaki ibu..



Jangan jadi anak derhaka!

“Jangan biarkan ibu kita menangis kerana kegagalan kita tapi biarlah ibu kita menangis kerana kejayaan kita.”


No comments:

Post a Comment