Pages

Apr 19, 2011

DUHAI MUSLIMAH, PELIHARALAH DIRIMU

Belakangan ini, memang ramai muslimah-muslimah yang semakin menunjuk-nunjuk. Menunjukkan apa?? Menunjukkan aurat-aurat berharga mereka. Bagi mereka, ALLAH telah jadikan manusia itu cantik dan sempurna, jadi, apa salahnya kalau hendak tunjukkan kecantikan ciptaan ALLAH itu?? Itulah kata-kata mereka.. Alasan yang selalu diberikan pula, “panaslah pakai tudung ni!! habis kusut rambut aku!!”..”ala..dah fesyennya macam tu, aku pakai jela!” Astaghfirullah..Ya ALLAH, jauhkanlah diriku daripada azabMu..


Pakai tudung panas?? Lagi panas api neraka yang ALLAH sediakan..70 kali ganda panasnya daripada api2 kat dunia ni..Sanggup ke kita?? Cube bayangkan..Api yang teramat-amat panas sehingga boleh mencairkan kita, macam2 binatang berbisa ada dalam tu, minum air nanah dan menggelegak dan makan buah berduri..Apa yang kita bayangkan tu, baru sikit..Banyak lagi..tak sanggup!! Nauzubillah..Nak salahkan fesyen?? Siapa suruh kita ikut fesyen Barat?? Ikut fesyen Barat, jadilah kita orang Barat..Ikutlah fesyen Islam yang ALLAH anjurkan pada kita dalam kitabNya (Al-Quran). Cantik, tutup aurat dan terpelihara maruah..Taklah aurat-aurat berharga kita bagi tayangan percuma pada orang ramai..Rasa macam dah basi kalau macam tu.Tak ‘fresh’ dah.Yela..hanya suami yang layak untuk tontonan semua tu. Kita pulak, senang2 je bagi lelaki ajnabi tengok..Bertambah suka lah mata-mata yang meliar tu..Astaghfirullah..


Kesalahan-kesalahan muslimah berjilbab :











Duhai para muslimah, marilah kita sama-sama menjaga aurat-aurat kita. Peliharalah ia. Jaga dan simpanlah ia baik-baik. Jadilah kita muslimah yang solehah, yang terpelihara auratnya, dan diredhai ALLAH. Ingatlah, pandangan ALLAH adalah yang paling utama....


 pakaian yang baik untuk muslimah






No comments:

Post a Comment