Pages

Apr 1, 2011

TABAHKAH AKU??




Keheningan pagi membawa aku ke lembah baru,
Pagi ini aku bangkit dgn sejuta keazaman,
Kelmarin yang gusar hanya tinggal kenangan nan abadi,
Aku mahu segalanya damai,
Tapi siapakah aku untuk menentukan semuanya?
Hanya insan kerdil yang tak punya apa
melainkan milik Allah semata-mata,
Sepanjang malam ku merenung ke dalam diri,
Mencari apa pun ku tak pasti,
Cuma yang ada segenggam ketabahan
Utk menghadapi esok yang mendatang,
Cinta duniawi harus ku korbankan,
Demi mencapai cinta yang illahi,
Aku tahu inilah yang terbaik buat diriku,
Terima kasih ya Allah atas dugaan ini,
Kau berikan aku tarbiyah yg terbaik,
Untuk aku menjadi lebih matang,
Untuk aku merobohkan dinding egois yg kian menebal,
Untuk aku lebih mengenal siapa Engkau dan siapa aku,
Dalam diam kupanjatkan doa ini,
Agar Kau berikan kebahgiaan dan ketenangan dalam diriku ini,
Ya Allah kepadamu aku memohon,
Berikanlah aku ketabahan dalam menelusuri hari-hariku,
Bersihkanlah hati dan jiwaku Ya Rabbi,
Temukanlah aku dengan teman-teman sejati
yang bisa membawaku ke jalanMu,
Terima kasih Ya Allah.....




No comments:

Post a Comment