Pages

Nov 4, 2011

JIKA CINTA SUDAH TIADA, MENGAPA TERUS KECEWA..




JIKA CINTA SUDAH TIADA, MENGAPA TERUS KECEWA..



Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tidak dihargai oleh insan yg bergelar kekasih.. Apatah lagi kita dibuang begitu saja.. Tapi, itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang..


Kadang kehadiran cinta yg tidak berbalas, tidak seharusnya membuatkan kita terus lemah dalam mengejar erti realiti kehidupan..... Sedarlah cinta bukan terletak pada satu impian yg kita cari selama ini.. Merasai masih ada nilai cinta seharusnya kita bersyukur kerana dalam hati kita masih ada ruang untuk berharap pada satu pautan..

Kadang cinta tidak berbalas seharusnya membuatkan kita lebih bersemangat dan lebih membara.. Kerana, kita yakin akan sesuatu belum pasti.. Bersabarlah menghadapi peritnya pertemuan dalam perpisahan.. Dan sabar itu haruslah ada.. Kata orang, jatuh cinta sekejap saja.. Hanya sekelip mata saja kita telah jatuh cinta.. Dan untuk melupakan seseorang yg kita cintai itu akan mengambil masa seumur hidup kita.. Itu kata orang tak bersemangat.. Sejauh mana kebenaran?? sedangkan kita manusia.. Mengapa perlu menghukum diri untuk sesalan seumur hidup??

Bersemangatlah jiwa yg lara.. Cinta tidak seharusnya memiliki.. Dan cinta tidak seharusnya bahagia..
Wahai! sahabat yg sedang kecewa, menderita & sengsara kerana cinta.. Fahamilah bahawa kehidupan, kita semakin sampai ke penghujungnya.. Hari esok pun kita sendiri tidak pasti samada menjadi milik kita.. Gapailah keredhaan Allah dengan melaksanakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya..

Jika tiada cinta sidia, mengapa harus dihukum cinta yg baru??



✿◕ ‿ ◕✿ Andai Diri Kecewa ✿◕ ‿ ◕✿



:: kalau kita diKECEWAkan apa yang kita buat ? ::

♥ mestilah MENANGIS dan TERKILAN

... :: sebab ?? ::
♥ tak SANGKA orang sanggup buat kita macam tu

:: dan lepas tu kita BUAT APA ? ::
♥ tak nak PERCAYA pada dia lagi !

:: macam tu ke ? ::
♥ mestilah

:: TIDAK RASA ke KECEWA itu satu HADIAH dari ALLAH SWT ??? ::

sebab ?

♥ dari kerana sebab KECEWA ALLAH SWT mengajar kita LEBIH bersikap BERHATI -HATI DAN JANGAN terlalu mengharap pada MakhlukNya , INDAHKAN ?

♥ JADI jangan sedih sangat , INGAT kita ada ALLAH SWT yang SENTIASA bahagiakan kita

insyaAllah ◕‿♥


No comments:

Post a Comment