Pages

Aug 4, 2011

Cintai Si Dia Dan Cintai Allah~



Bila senang yang ku ingat si dia,
 BUKAN kusyukuri nikmat Allah.. 
Bila sakit yang ku perlukan si dia, 
BUKAN kumohon kesembuhan dari Allah,
Bila ku gembira yg ku ceritakan pada si dia,
BUKAN berterima kasih pada Allah, 
Bila gelisah ku menelefon si dia, 
BUKAN ku mengadu pada Allah, 
Bila sedih aku beritahu si dia, 
BUKAN merintih di hadapan Allah 
Dan bila si dia meninggalkan aku
Yang ku salahkan Allah 
BUKAN mempercayai Qada' & Qadar Allah.. 

Bila esok ku bernyawa lagi, yang ku kenang si dia, 
BUKAN Allah..
Selalu ku bersama si dia, 
Tapi jarang sekali dengan Allah.. 
Selalu ku teringat si dia,
Tapi jarang sekali ku rindu Allah..
Selalu ku mendampingi si dia,
Tapi jarang sekali ku berteleku di hadapan Allah...
Selalu ku say I LOVE U pada si dia,
Tapi sukarnya pada Allah...

Sampai satu saat, 
Bila aku kembali padaNYA,
Yang ku temui Allah 
BUKAN si dia yg ku sanjung, yang kusayang, yang ku cinta... 

Bila Allah bertanya, aku hanya diam membisu.. 
Aku diseksa, aku dihukum... 
Tapi si dia  tak datang menolongku... 
Bila ku ditanya lagi.. 
Aku jawab tidak tahu..!!!
Aku diberi azab seksa yg tidak terperi sakitnya.. 
Kelibat si dia pun aku  tak nampak...
Saat ini yg ku ingat BUKAN si dia.. 
Tapi ku merintih hiba, meratap simpati, 
Merayu dan memanggil Allah, Allah, Allah.. 
BUKAN lagi si dia... 

Kala itu yang kuharapkan Allah mmberi peluang untuk aku bertaubat dan sentiasa MENYINTAI, 
MENYAYANGI, MENGINGATI & MENGASIHI Allah 

BUKAN si dia..

Ya ALLAH, yang ku perlukan hanya diriMU
Ya ALLAH, yang ku kusyukuri nikmatMU 
Ya ALLAH, yang ku dambakan hanya CINTAMU
Ya ALLAH, seandainya esok masih ada
CINTA ini melabuh padaMU
KASIH ini bertebaran hanya untukMU
RINDU ini kusampaikan kepadaMU

♫•*¨*•.¸¸ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•♫♫•*¨*•.​¸¸ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•♫♫•*¨*
Kalau kita cintakan seseorang..pasti kita ingin bertemu selalu.
Kalau kita cintakan Allah..bertemulah selalu dalam zikrullah,
bertemulah selalu didalam solah, bertemulah selalu di rumah Allah,
berpegang teguhlah kepada Al-Quran dan As Sunnah..
♫•*¨*•.¸¸ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•♫♫•*¨*•.​¸¸ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•♫♫•*¨
*

No comments:

Post a Comment