Pages

Jul 28, 2011

Sabar Menanti



::..Aku Sabar Menanti.::

Aku Perlukan Dia....
Siapa Dia?
Di Mana Dia?
Ya ALLAH.....
Aku Tahu Engkau Maha Mengetahui
Aku Memang Tak Tahu.
Tapi,aku sabar untuk tahu...
Di Setiap Penghujung solatku
Aku Memohon PadaMU ya ALLAH agar diberi
Jodoh Terbaik Untukku..
Yang Mecintaiku Hanya KeranaMU ya ALLAH
Yang Membawa aku ke jalan Redhamu.
Bahagiaku Berserta Di Jalan Mu...
JalanMu Jalan Pilihanku.
Tanpa JalanMU...
Aku Tersesat Jauh Tiada Sempadan...
Aku Jatuh Kemudian Ku Bangun
mengorak langkah demi langkah...Payah...Amat Payah...
Mengembara menuju Jalan Illahi..
Mengasuh Hati Agar Tidak Tunduk Pada Hawa & nafsu.
Berperang Dengan Bisikan Syaitan Ynag Menggodaku.
Aku Lemah.....
Aku Perlu Kekuatan..
Bagaimana Dengan Bakal Jodoh Cintaku....?
Adakah Dia Sepertiku...
Memperbaharui Iman Di Setiap Waktu
Mencari ALLAH di kala suka dan pilu...
Berusaha Ke Arah Cinta Yang Satu.
Bagaimana Dia?
Adakah Dia Seperti Yang Aku Mahu?
Aku Tidak Harap Yang Rupawan bahkan Hartawan jua kedudukkan.
Aku Cuma Mahu Yang Punya Pegangan dalam menjalani kehidupan sebagai insan beriman.
Jalan Dakwah Jalan Pilihan.
Di "JALAN DAKWAH KAMI BERNIKAH"...ITU IMPIAN AKU..
Akan Ku Nanti Dengan Penuh Kesabaran...
Aku Rindu...Rindu Dia..
Dia Yang Akan Memimpin Erat Tanganku bersama semangat menggunung tinggi....berjuang di Jalan Illahi...
Aku Menjadi Sayap Kirinya,menyokong kerja dakwahnya,menjadi penawarnya...
" Adakah Dia Ingin Seperti Yang Ku Mahu? "
aku tak tahu.....
Wahai Jodoh Cintaku.
Aku Menantimu....
ku persiapkan diriku dengan bekalan ILMU
untuk melalui "BAHTERA ITU" bersamamu...
Pinta Ku...
Jadikanlah Cintamu,kasihmu padaku nanti HANYA KERANA ALLAH..
Aku Rela Kau mencintai ALLAH dan RASUL lebih dari segalanya..
Bakal Pemimpinku....
Aku ingin khabarkan padamu...
Aku bukan Rupawan,aku bukan hartawan,aku tidak berkedudukan...aku banyak kekurangan...
Aku Cuma AnNisa Yang Mendamba Redha Dan Cinta Illahi..
Kasihku....
Aku Ingin Nyatakan...
Aku Mencintaimu Kerana Agama yang ada pada mu...
Jika Hilang Agamamu...
Hilanglah Cintaku PadaMu...
" UHIBBUKI FILLAH "
Aku Setia Menantimu bersama Doa sepanjang Waktu....




Jika benar cinta itu karena ALLAH,maka biarkanlah ia mengalir mengikuti aliran ALLAH karena pada hakikatnya ia bermuara dari ALLAH maka iapun akan berhilir hanya kepada ALLAH,,,,,,bersabarlah karena akan indah pada akhirnya (¯`v´¯)

No comments:

Post a Comment