Pages

Apr 15, 2011

Ku mencari ..

Ku mencari............



Kurniakan Aku Penawar Hati



Ya Rabbi…
Izinkan aku berjalan di bumiMu…
Redhakanlah aku berlindung dibawah naungan langitMU…
Benarkanlah aku mengasihi insan2 yang mengasihiMu…

Ya Rabbi…
tiada seungkap kata mampu ku gambarkan syukurku atas nikmatMu…
tiada sebutir permata dapatku gambarkan betapa bernilainya kurniaanMu…
tiada yang mampu menandingi keajaiban gambaran syurgaMu…


Ya Rabbi…
betapa besar dan banyaknya kurniaanMu…
aku insan khilaf yg tamak merebut nikmatMu…
yg tidak berhenti meminta dan meminta lagi dariMu…

Ya Rabbi…kurniakan aku penawar hati…
Agar dapat aku ubati ia dari noda dan dosa…
agar dapat aku bersihkan ia dari sifat mazmumah yg mengotori jiwa…
agar dapat aku jernihkan ia dengan sifat mahmudah yg membaja…
Ya Rabbi… kurniakan aku penawar hati…





No comments:

Post a Comment