Pages

Apr 28, 2011

Erti ..erti ... erti ^^



aku bermula dari seorang yang tidak punya erti..

hinggalah kini aku mengerti..
dan mampu memberi erti..
masakan aku mampu berkata bahawa jalan ini tidak membawa erti..
pada diri??
di jalan ini..
aku di beri erti untuk mengenal sebuah perjalanan..
perjalanan yang memberi seribu satu kehidupan..
dan aku tidak ingin berpaling dan kembali kepada kelekaan..
Allah izinkan..
di jalan ini..
aku diberi erti untuk mengenal sebuah tali ikatan..
ikatan yang di dasari atas dasar kasih sayang dan persaudaraan..
yang terus-terusan tidak terlintas untuk melukakan..
apatah lagi meminta dilukakan..
di jalan ini..
aku diberi erti untuk bersama dalam perjuangan..
perjuangan yang memerlukan komitmen yang benar..
dan kebenaran yang diperlukan oleh kefahaman..
dan kefahaman itu kefahaman yang berterusan..
dahulunya sahabat..
aku punya banyak masa terbuang yang kini aku lupakan..
dan kini sahabat..
aku punya banyak masa terluang dan ingin aku manfaatkan..
di jalan ini juga..
aku di beri erti untuk GIGIH dalam berbuat 'amal..
disamping kegigihan itu ada satu sisi yang tidak boleh dibiarkan..
iaitu GIGIH menjaga niat di balik setiap amal..
begitu banyak yang aku pelajari dari jalan ini..

jalan yang dimulakan.dan ingin juga aku akhirkan..
di sini..di tempat aku bermula..
Allah sekali lagi izinkan..

No comments:

Post a Comment