Pages

Apr 28, 2011

AKU DAN WAKTU ^^



Begitu pantas berlalu detik

Belum sempat pun terlintas di fikir
Hari ini bukan yang kelmarin
Tidak aku sedari
Langkah ku telah beralih…

Telah tercarik selembar kain putih

Yang terbentang di sepanjang peerjalanan
Menuju ke hadapan-Mu Tuhan
Melewati kehidupan…
Apa ada jawapan?


Aku tabah dan redha menerima


Biarlah sakitnya membisa
Kerana aku tahu
Tiap yang tertulis untuk aku
Ada hikmah di sebaliknya….
….aku pasrah....\


Aku tahu….betapa sukar untuk menghapus bayangan silam


Meskipun masa berlari kencang
Aku masih ralit menguliti kenangan
Kerana aku takut pada dosa semalam
Apa ada keampunan???


Aku kaku di sini…mati…


Aku menghitung waktu
Yang pergi….tetap berlalu
Yang sekarang….aku tabahkan
Yang esok….belum pasti berlaku


Menggeletar seluruh zahir dan batin


Aku bertakbir…..ALLAHU AKHBAR!!!!!!
Ya Allah….betapa Kau Maha Besar
Aku hamba yang kerdil
Dimakan waktu yang datang dalam pejam
Yang hilang dalam tenang…..
Sesungguhnya dunia ini benar-benar pinjaman
Masa yang berlalu itu
Membawa aku kepada kematian…..
Aku terkedu tanpa bicara


Perlahan membisikkan istighfar
Ya Allah…… aku memohon kepulanganku diterima
Pengabdian ini segalanya untuk-Mu ya Allah
Aku hina dalam leka…… alpa pada masa
Sesaat ia pergi aku dalam dosa
Sedangkan sesaat itu adalah milik-Mu
Dan aku lemas dilena waktu
Bila aku sedar…..
Yang pergi… tetap berlalu
Yang sekarang…. Aku tabahkan......
Yang esok……


Apa ada keampunan?


Aku bertahmid melaung kesyukuran


Terima kasih ya Allah
Aku tahu masih ada ruang untuk aku
Disisi-Mu Tuhan
selagi jantung ini terus berdegup
selagi nadi ini terus berdenyut
selagi nafas ini terus mengah
ada pintu taubat-Mu yang ternganga luas
…..Ya Allah…. Pada-Mu aku menyerah

No comments:

Post a Comment