Pages

Mar 22, 2011

saat AKU




~ saat AKU ~
saat mereka sedih,aku cube hiburkan mereka ......
saat mereka kesusahan,aku cuba membantu selagi ku mampu ....
saat mereka gembira,ku juga turut gembira....
saat mereka kecundang,aku cuba bangkitkan mereka....
saat mereka jauh dari Nya,aku cuba memdakatkan nya ....
saat aku cuba berkata2,aku cuba elakkan diri dari mereka terluka ....
saat aku diberi rezeki,aku tidak lenkang untuk berkongsi bersama...
saat mereka berpecah,aku cuba untuk satukan mereka....
aku tetap ingin bersama mereka .....


BILA AKU DITEMPAT MEREKA ....


saat aku bersedih,tiada siapa yang hiburkan aku ...
saat aku kesusahan,tiada siapa yang sanggup hulurkan bantuan...
saat aku berduka,mereka masih lagi bergembira....
saat aku kecundang,tiada siapa mahu bangkitkan aku ....
saat aku jauh dariNya,tiada siapa mahu menarik ku untuk mndekatiNya...
saat mereka berkata2,aku sering terluka...
saat mereka dilimpah kan rezeki,aku bukanlah org untuk dikongsikan bersama....
saat aku keseorangan,mereka tidak pernah mngajak aku bersama....
mereka tidak lansung ingin bersamaku .....


HANYA 1 YANG AKU PERCAYA,TIDAK PERNAH MELAKUKAN,APA YANG MEREKA LAKUKAN UNTUK KU .....


saat aku bersedih ,Dia lah tempat aku berhibur...dan meluahkan perasaan...
saat aku susah,Dia lah yg tidak lenkang mberikan aku pertolongan...
saat aku berduka,Dialah yang mberikan aku kegembiraan ketika aku bersamanya....
saat aku kecundang,Dialah yg mgingatkan aku kalamnya supaya aku bangkit kembali....
saat aku jauh darinya,Dialah yang mberi petunjuk agar aku kembali dekat dengannya....
kalamnya yang sungguh indah membuatkan aku terpesona...
tidak pernah dihentikan rezekinya kepada makhluk nya....
saat aku keseorangan...Dialah yang mengingatkan ku bahawa Dia sentiasa bersama kita setiap waktu.....
Dia sentiasa bersamaku ...
aku jua bahagia untuk sentiasa BERSAMA NYA

No comments:

Post a Comment