Pages

May 31, 2011

Pelangi Qu..

(TQ HAIRUL ANUAR ...)

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"

Ya Allah,

Pasrahkanlah aku
Mengharung noda duniawi
Yang melingkari kehidupan
Dengan cebisan iman
Menumpang di sudut nubari
Menjadi pendamping
Yang benar2 penting

Ya Allah,
Yakinkanlah aku
Meredah onak & cabaran
Yang mendepani jalan
Dengan kekuatan sang pahlawan
Menyelit di tabah hati
Menjadi perisai agung
Melawan tanpa ragu


Ya Allah,
Tenangkanlah aku
Menimang nasib diri
Terkadang baik terkadang malang
Dikelilingi lautan insan
Yang fitrahnya menginginkan kehidupan
Terus bahagia berpanjangan


Ya Allah,
Tuntunlah aku
Menuju lorong kebenaran
Yang bebas dari kepura-puraan
Jalan yang terbentang
Dengan gedung keazaman
Lantas mengubah perwatakanku
Ke arah keredhaanMu


Ya Allah,
Berilah aku secalit tika
Untuk memuji kebesaranMu
Mensyukuri limpah nikmatMu
Menghargai anugerah pemberianMu
Sebelum diambil kembali olehMu
Pada sekian waktu..
Ku mohon padaMu Ya Allah..
Pasrahkanlah, yakinkanlah dan tenangkanlah aku...


Jika ketenangan & keredhaanNya yang dicari, Allah akan terus uji hati kita hingga pada suatu masa kita akan rasa indahnya tawakkal kepada Nya, dan itulah nikmat dalam jagaanNya..






No comments:

Post a Comment