Pages

Feb 18, 2011

Renungkan lah


Kadang-kadang dalam hidup ini kita sering tersalah dalam menilai kasih seorang sahabat dan kasih seorang kekasih. Seringkali juga kita tersilap membuat perhitungan. Jika seorang sahabat mampu menjadi seorang kekasih tetapi mampukah seorang kekasih menjadi seorang sahabat? Dan disebabkan itulah sehingga kini aku terlalu takut untuk mengakui apa yang aku rasa, sebab bagiku cukuplah kasih seorang sahabat yang aku ada sekarang daripada aku kehilangan dirinya terus. Betulkah apa aku buat sebenarnya? Sebab daripada layanannya aku tahu sesungguhnya dia menghargai aku sebagai salah seorang sahabat yang paling rapat dengannya. Dan rasanya cukuplah apa yang aku ada sekarang. Kasih seorang sahabat...

I DON'T CARE WHAT PEOPLE WANT TO SAY ABOUT ME, AS LONG AS I'M HAPPY WITH MY WAY......

sahabat n kekasih, kekasih n sahabat... dua konotasi yang berbeza.... falsafah dalam persahabatan yang mana kekadang terungkai dalam cabaran sebuah persahabatan... terjenguk di mana-mana , cabaran itu menyaran dan memantulkan juga nikmat erti persahabatan... namun nikmat itu tidak pula seindah nikmat sewaktu berada di hujung rumput. Di situ kemesraan dan kasih sayang yang dipercikkan oleh matahari adalah puncak segala keindahan....  


No comments:

Post a Comment