Pages

Feb 4, 2011




ANDAI DIA BUKAN TERCIPTA UNTUKKU...

Jodoh dan pertemuan itu adalah urusan Allah SWT yang maha mengetahui. Jangan sesekali menyesali dan mempersoal mengapa begini takdir yang allah tentukan. Terima kesedihan itu kerana itu adalah bukti kasih dan sayangNYA padamu. Namun segeralah rawat hatimu supaya dirimu yakin bahawa disebalik kepedihan itu ada seribu lagi hikmah dan keindahan dihadapan. Percayalah juga, andai Arrijal itu adalah jodohmu, maka sejauh manapun ia berlari, selama mana pun ia menyepi dia pasti akan kembali. Andai Arrijal itu dianugerahkan allah sebagai jodoh jua teman hidupmu namun akhirnya diambilNYA kembali kesisiNYA maka jangan sesekali mempersoalkan kenapa. Allah lebih menyayangi dirinya dan dirimu juga. Anggap itu ujian terindah yang diatur allah buatmu....subhanallah..

Betapa hati ini tidak pernah bersyukur dengan apa yang ada untuk diri ini. Masih lagi mengharapkan sesuatu yang tidak pasti. Masih lagi dirundung kesedihan dan kesepian. Memang benar dia tidak tercipta untuk ku dan aku masih mencari orang yang tercipta untuk diriku. Sampai bila-bila aku akan menunggu..

Jodoh adalah rahsiaNya...Dia telah mengaturkan segalanya buat kita...dunia ini hanya mimpi, akhirat shj yg nyata..tp kita selalu terlupa

No comments:

Post a Comment