Pages

Jan 5, 2011

::KuAt sEmAnGaT ::

KUATKAN SEMANGAT...

Ketika dunia memberi seribu alasan untuk diriku menangis,
Tunjukkanlah bahawa aku punya seribu satu alasan untuk tersenyum..

Ketika dunia memberi seribu alasan untuk aku mengeluh,
Tunjukkanlah bahawa aku punya seribu satu alasan untuk bersyukur..

Ketika dunia memberi seribu alasan untuk aku menyerah,
Tunjukkanlah aku percaya pada Allah yang membangkitkan semangat..

Dunia ini terlalu hina untuk membuat aku menangis,
Terlalu murah untuk membuat aku bersedih,
Terlalu lemah untuk membuat hamba Allah putus asa.

Memang Allah tidak menjanjikan bahwa langit itu selalu biru,
Bunga selalu mekar, dan mentari selalu bersinar..
Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai,
Senyum di setiap air mata, barakah di setiap cubaan,
dan jawaban di setiap doa.


(Foto dri Ahmad Nizam Awang ........)
 

No comments:

Post a Comment