Pages

Jan 11, 2011

::KePaDa MU KeKaSiH ::

Saat ni, aku terasa ingin menangis, meluahkan semua perasaan hati yang terpendam. Sesungguhnya, aku sangat sedih. Aku nak menangis, tetapi, air mata ini tak keluar lagi. Mungkin telah kering air mata ini. Yang pastinya, hanya hati yang menangis, meninggalkan sisa pahit dan kesakitan yang cukup dalam. Kenapa begini? Apa salah aku lagi.. Kenapa kamu tak mahu berfikir.. Dulu, apabila aku dalam keadaan begini, aku ada seseorang sebagai peneman aku, yang membuatkan aku lupa akan penderitaan ini.. Dia datang, membawa kebahagiaan buat aku, membawa hidayah dariNya untuk aku.. aku rindu saat itu.. saat aku menjadi diri aku apabila bersama dengan dia.. Aku rindu saat itu..

Tapi kini, aku menempuhi penderitaan yang sama.. namun, tanpa dia di sisi membawa hidayah dari Nya lagi buat aku.. aku keseorangan.. tapi Allah tetap kekal ada bersama aku.. cuma aku yang seringkali melupakanNya.. Aku ingin kembali pada Mu, Rabbi.. aku ingin mengecap kebahagiaan bersama Mu.. dan aku ingin meraih kebahagiaan dari orang yang mencintaiMU..

Ya Allah.. kurniakanlah aku hidayah Mu...

No comments:

Post a Comment