Pages

Dec 21, 2010

::AkU rEdHa ::

(Foto dri Ahmad Nizam Awang..)
AKU REDHA DENGAN KETENTUANNYA...

Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya...
Sekiranya dia bukan untuk aku...
Aku redha...
Semoga dia berjumpa dgn org yang lebih baik drpdku..
Kenapa aku redha?
Kerana aku percaya akan ketetapan Ilahi..
Ketetapan Ilahi adalah yang terbaik buat diriku..
Mungkin bagiku ianya benda yang terburuk,
Tapi bagiNYA adalah yang terbaik sekali....


Cinta padaNYA adalah cinta yang satu...
Di mana kita tidak boleh secara langsung
Atau tidak langsung menyamakannya dgn cinta pada makhluk...


Kita hendaklah bersederhana dlm bercinta...
Kerana mungkin cinta yang kita dapat skrg ini
Mungkin menjadi api kebencian pada diri kita...

Aku rasa menyesal akan diriku...
Akan dosa-dosa yg aku lakukan dulu dan kini...dan akan datang...
Aku bertekad semoga...
Sekiranya aku dilamun cinta akan makhluk sekali lagi...
Aku berharap cinta ini akan memekarkan cinta ku kepada ilahi...
Amin...ya rabbal alamin....
*Tuhan,
ku harapkan kepada Mu,
keampunan, Keredhaan, kasih sayang,
Kehidupan terpelihara...

No comments:

Post a Comment